Bağkur Geriye Dönük Borçlanma

Bağkur borç sorgulama gen.tr bağkur borçlanma olacak mı? bağkur af, bağkur geriye dönük borçlanma...

Bağ-Kur da Borçlanma mümkün mü?

Çuvala dönen Torba Yasasının büyük bir kısmı Meclisten geçti, sınırım bu hafta içinde tamamının geçmesi bekleniyor.Büyük ihtimalle Şubat ayı sonuna kadar da Resmi Gazetede yayımlanacak.

Gelen çok sayıda sorularda okurlar kendi durumlarını anlatıp borçlanmadan yararlanıp yararlanamayacaklarını soruyorlar.

Burada borçlanma olarak nitelendirilen konu da geriye doğru sigortalılık sürelerinin prim borçlarının af kapsamında ödenerek kazanılmasıdır.

Bir okurumun sorusu şöyle:24.11.1987-12.05.1988 tarihleri arasında vergi mükellefiyetim var ama Bağ-Kur kaydım yok, tekrar vergi kaydım 15.12.1999, Bağ-Kur kaydım da aynı anda başladı ve halen devam ediyor. Geçmiş zamandaki beş buçuk aylık vergi kaydımın olduğu günleri Bağ-Kur’a borçlanabilir miyim? Şimdi veya torba kanunda böyle bir borçlanma maddesi var mı?”

Okurumun durumunda olan çok sayıda kişi aynı veya benzeri soruların cevabını arıyor.

Değişik örneklerle konuyu izah etmek gerekiyor. Çünkü tescil tarihlerine göre geriye doğru sigortalılık kazanabilecek olanlar var, kazanamayacak olanlar var.



Bu okurum ve benzer durumda olan sigortalılar geriye doğru olan sigortalılık sürelerini kazanabileceklerdir.

Buradaki ölçü 04.10.2000 tarihinden önce tescilinin olmasıdır.04.10.2000’den önceki bir günde Bağ-Kur tescili olan bir kişi 20.04.1982 tarihine kadar tescilini geriye götürebilir, yeter ki vergi kaydı veya şirket ortaklığı olsun. Aynı şekilde 22.03.1985’e kadar da oda kaydı ile tescilini geriye götürebilir.

O hâlde Bu okurumun15.12.1999 tarihli Bağ-Kur tescili olduğundan 24.11.1987-12.05.1988 tarihleri arasındaki vergi kaydından dolayı bu süreyi de Bağ-Kurlu olup çıkacak borcunu ödeyebilir.

24.11.1987-12.05.1988 tarihleri arasında vergi mükellefiyeti varken 4.10.2000 öncesi Bağ-Kur’a kayıt ve tescili olmasa idi bu süreyi yani 24.11.1987-12.05.1988 tarihleri arasını kazanamazdı.

Bağ-Kur tescilini 4.10.2000’den sonra yapmış olsa idi sigortalılık süresi geriye işletilemeyecekti.

Aynı kural 1.10.2008 tarihi için de geçerlidir. 1.10.2008’e kadar kayıt ve tescilini yaptırmayanların sigortalılıkları bu tarihten sonra başlayacağından geride kalan süreleri kazanma durumları olmayacaktır.

Af dönemlerinde sigortalılar bu şekilde geriye doğru olan sürelerin primlerini afla birlikte ödeyip sigortalılık süresi kazanabilmektedirler.

Af başvurusu yapacakların geriye doğru sigortalılık süresi kazanıp kazanamayacaklarını iyi değerlendirmeleri gerekiyor.

VERGİ LEVHASI ; Türkçe ve Osmanlıca Türkçe Sözlükte Levhanın tanımı aşağıdaki şekilde yapılmıştır.,Yani kısa olarak asılan bir nesne olarak ifade edilmektedir.

levha; bir yere asılmak için yazılmış yazı. tablo, resim. tabela.

Bugüne kadar binlerce esnafımızın işyerlerinde usulüne uygun asmadıkları gerekçesi ile ceza yediği Vergi Levhası asma zorunluluğu Torba Yasa ile kaldırılmış ve fakat ne demek ise , "Levhayı almak zorundadırlar" şeklinde değiştirilmiştir.

Burası Türkiye …

Dostça ve Sosyal Güvenlikle Kalın.

Fuat TÜTÜNCÜOĞLU

Sosyal Güvenlik Uzmanı

www.sosyalguvenlikmusaviri.net
Konu ile ilgili yorum yazabilirsiniz... Yorum Gönder

16 yorum:

Adsız dedi ki...

slm ben 1986 girş bagkurum vardı ve benbunu 1997de kapattırdım şimdi bunu boçlanmak istiyorum acaba boçlanabılırmıyım şu anda ssk lı olarak çalışıyorum

hasanhüseyin bayrak dedi ki...

1978 ssklıyım 1070 ssk doğum tarihim 05 06 1962 1985 1988 1997 2001 2002 2011 vergi mükelleyim bağkur kaydım yoktu 2011/02/ itibariyle 01/10/2008 geriye dönük kayıt oldum iyi çalışmalar

Adsız dedi ki...

geriye dönük çiftçilerin ofise verdidigi bir çuval hububatın geçerli oldugunu kabul ediyorsun maliye kaydı olup maliye tarafından bagkura bildirilmeyen bir kısmınıda bildirilen esnafların hakları ellerinden alınmıştır bu adil adalet diyen akpartiye yakışmamıştır

Adsız dedi ki...

merhaba benim 1980 sigorta girişim var.1986 yılından bu yıla kadar vergi mükellefiyim.Esnaf sicil kaydım var.Oda kaydım var vergi kaydım devam etmektedir.Bağkura 1986 yılından borçlanabilir miyim?Yalnız bağkur kaydım yok.

Kadir Kaplan kaplan3637@mynet.com dedi ki...

2008 öncesi için Bağ-Kur borçlanması mümkün mü
slm ben 1987-1992 yıllarında vergi kaydım oda sicil kayıtlarım vardı yalnız bagkura kaydım yoktu.sonradan yeni işyerimi açtım 04-10-2000 tarihinde vergi kaydım hemde bagkur kaydım yapılmış o tarihte 5 aylık bagkurlu görüküyorum ve borçta gözüküyor.15-10-1994--03-06-1995 yılında yurt dışında çalıştıgıma dair konsolosluktan yurt dışı belgemi getirttm. 18 ay olarakta 1989-1990 yılında askerlik yaptım yurtdışı ve askerlik borçlanmamıda yapmalımıyım 31-01-2003 yılında işyerimde üzerime kapı düşmesi sonucu omurilik felçlisi oldum %95 heyet raporu aldım o tarihte hiç sosyal güvencem yoktu 2022 sakatlıktan dolayı maaş almaya başladım şuan bakıma muhtaç durumdayım evli 2 çocugum var engelliyim budurumda geçmişe dönük bagkur ve yurtdışı borçlanması ile 1800 gün ile malul olarak emekli olabilirmiyim ilgilerinizden dolayı minnetdarım.

Adsız dedi ki...

1955 doğumlu akrabam var 1988den 15 yıllık tarım bakuruna yatırılmışlığı var en son hesaplandığında 13.529 tl olduğu söylendi af dan yararlanabilir mi?Yararlanırsa ne kadar borç kalır söyler misiniz.

Turan Gul dedi ki...

Fuat Bey;

Siteyi ve yazılanları sürekli takip etmekteyim Benimde affınıza Sığınarak bir sorum olacak size.

1996-1997 Yıllarında bakkal olarak esnaflık yaptım. O yıllar için Maliye kaydım ve Oda kaydım mevcut. Fakat tescilim yok. İlk Bağkur kaydım 2008 yılında var Şuan ise 2005 yılından bu yana sigortalı olarak çalışıyorum.

1996 Yılı için bağkur tescili yaptırabilirmiyim. Neler yapmam Gerekli İlgizine Şimdiden Teşekkür ederim

Turan KUL

Turan dedi ki...

Fuat Bey;

Siteyi ve yazılanları sürekli takip etmekteyim Benimde affınıza Sığınarak bir sorum olacak size.

1996-1997 Yıllarında bakkal olarak esnaflık yaptım. O yıllar için Maliye kaydım ve Oda kaydım mevcut. Fakat tescilim yok. İlk Bağkur kaydım 2008 yılında var Şuan ise 2005 yılından bu yana sigortalı olarak çalışıyorum.

1996 Yılı için bağkur tescili yaptırabilirmiyim. Neler yapmam Gerekli İlgizine Şimdiden Teşekkür ederim

Turan KUL

Adsız dedi ki...

12.30.1966 doğumluyum.1989 tarihli dernek kayıdı vergi kayıdı esnaf sicil kayıdım var.Bir yıl sonra vergi kayıdı kapandı.1991 vergi kayıdı dernek kayıdı esmaf sicil kayıdım var.Fakat bağkur kayıdım yok esnaf sicil ve vergi kayıtları halen devam ediyor.Bağkur kayıtlarımı 2000 den devam ediyor buna rağmen geriye dönük esnaf sicil vergi dernek kayıtlarına dayanarak 1989 veya 1991 tarihine geriye dönük torba yasadan yararlanabilirmiyim?

Adsız dedi ki...

benim 1988 1990 tarihleri arasında dondurulan ve şu an bagkurda görünmeyen pirim borçlarını ögrenebilmem için ne yapmamgerekiyor

şemsettin arslan dedi ki...

saygı değer başbakanım esnafın geriye dönük borçlanmasını istiyorum bir çiftçinin bir traktör pancar teslim etmesi sigortalı sayıyosun da yıllarca bu devlete vergi ödemiş esnafın suçune senden ve ak partiden tek isteğimiz buinşallah seçim öncesi dikkate alırsın saygılarımla şemsettin arslan

Adsız dedi ki...

BEN 1987 DEN BUYANA ŞÖFÖRLER ODASINA AİDAT ÖDÜYORUM BAĞKUR KAYIDIM YOK BENİM GİBİ ŞÖFÖR ARKADAŞLARADA BORÇLANMA HAKKI VERİN LÜTFEN

Adsız dedi ki...

evet bu haksızlık giderilmeliii

NURİ dedi ki...

BEN 2005 DE BAGKURA KAYIT OLDUM
2008 KADAR BORCUMU ÖDEDİM 2008 OLAN BORCUMU ÖDEYEMEDİM 2009 SSK CALIŞTIM 2011 KADAR HEM BAGKUR CALIŞMİŞ HEM SSK BENİM BAGKURA 6000 MİLYAR BORCUM CIKTI ÜSTELİK 3 YILLIK SSKMI İPTAAL ETDİLER BU NASIL YAPILANDIMA NASIL AF NASIL Bİ AK PARTİ

Adsız dedi ki...

1988 - 1989 tarihleri arasında vergi mükellefi idim şimdi bağkura kayıt yaptıra bilirmiyim.
TEŞEKKÜR EDERİM

dnzmct@hotmail.com

Adsız dedi ki...

iyi günler sayın esnaf arkadaşlar böyle yazı yazmakla olmuyor kimse bizi dikkate almıyor bizde bir araya gelip sesimizi duyurmamız lazım esnafın gücünü birilerine göstrmemiz lazım yoksa daha çok bekleriz çünkü kaç defa mesaj attım bir cevab cevap bile vermediler çünkü sesimiz çıkmıyor saygılrımla

Yorum Gönder