Bağkur Borcu Sildirme

Bağkur borç sorgulama gen.tr soru cevap bölümüne yöneltilen soru.

Soru : 01.03.1965 doğumluyum. Bağ-Kur giriş tarihim 03.1984. Askerdeyken Bağ- Kur'lu oldum. 2001 yılına kadar primlerimi ödedim, daha sonra ödeyemedim. Kalan borcumu nasıl sildirebilirim. SSK'ya geçersem ne zaman emekli olurum?

Cevap : 2001 yılından sonra ödeyemediğiniz primler siz isteseniz de istemeseniz de silinecek. Çünkü 5510 sayılı Kanunun Geçici 17. Maddesine istinaden 30.04.2008 tarihi itibariyle 60 aydan fazla (5 yıldan fazla) prim borcu olan Bağ- Kur'luların prim borçları SGK tarafından yapılan çalışma ile silinmektedir. Ancak esnaf kayıtlarınız (vergi veya şirket ortaklığı) devam ediyorsa 01.05.2008 tarihinden itibaren tekrar size borç çıkartılıyor. Eğer sizin de 30.04.2008 tarihinde 60 aydan fazla prim borcunuz varsa silinecek ve kayıtlarınız devam ettiği için 01.05.2008 tarihinden itibaren borç tahakkuk ettirilecektir. Şunu da belirtmeliyim; silinecek sigortalılık süresini istediğiniz zaman ihya talebi verip 3 ay içinde ödeyerek tekrar geri alabilirsiniz. Emekliliğinize gelince Bağ- Kur'dan 9000 prim gün ve 48 yaş şartlarına tabisiniz. Prim gün sayınız dolmuş. (Silinen günlerle beraber). Yaşınız da 2013 yılında dolacak. Bu durumda hiç prim ödemeden de 01.03.2013 tarihinde emekli olabilirsiniz. Prim ödemek istemiyorsanız Bağ-Kur kapsamından çıkmanız gerekmektedir. SSK'dan emekli olabilmeniz için Bağ-Kur kapsamından çıkarak 3,5 yıl (1260 gün eder) SSK primi ödemeniz gerekmektedi
Konu ile ilgili yorum yazabilirsiniz... Yorum Gönder

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar adım burhan 1999 yılında şirkete ortak oldum.. 2000 yılında ayrıldım 9 ay bağkurluluk sürem var. ancak hiç prim ödemedim durumum ne olacak bilgi verirseniz sevinirim şu an terk etmiş sigortalı görünüyorum 4111 tl borç görünüyo

Adsız dedi ki...

merhabalar tahmini 5 yıllık bağkur borcumu yapılandırdım.şu an ssk çalışanıyım.bu borcu ssk primlerinden düşüttüre bilirmiyim.polatguven@hotmail.com

Yorum Gönder