Bağkur Borcu Nasıl Silinir

Bağkur borç sorgulama gen.tr soru cevap bölümüne yöneltilen soru.

Soru: 1989-1991 yılları arasında vergi mükellefiydim. O yılların BağKur prim borcunu vergi mükellefi olduğum halde ödeyemedim. Hiç bir kuruma da 2004 yılına kadar prim ödemem olmadı. 2004 yılında tekrar vergi mükellefi oldum ve BağKur kaydımı yaptırdım. 2004 yılından itibaren ödemelerimi düzenli yaptım. Yeni çıkan yasaya göre 1989-91 yılları arasındaki döneme ödeme yapabilir miyim? Ödeme yaparsam, emeklilik yaşımda ve emeklilik gün sayımda ne gibi avantajlarım olur?

Cevap: 1989-1991 yılları arasında BağKura kayıt ve tescil yaptırmadığınız anlaşılıyor. BağKura kanuni süresi içinde kayıt ve tescilini yaptırmayanların sigortalılığı 4 Ekim 2000 tarihinden itibaren başlatılmaktadır. 1989-1991 yıllarında kayıt yaptırıp da hiç prim ödememiş olsaydınız, yeni çıkan ödemem kolaylığı yasasından yararlanarak borcunuzu ödeyip, günlerinizi kazanmanız mümkün olurdu.
Konu ile ilgili yorum yazabilirsiniz... Yorum Gönder

2 yorum:

Adsız dedi ki...

babamın 36 milyar borcu var ana para6,5milyar eski para ile yeni kanuna göre ne kadar yatırması gerekiyor

Adsız dedi ki...

1981 tarihinde bagkurum vardı ama terk etmiş hizmet 5 yıl 30 ay 22 diyor sonra 1985 tarım bagkurum 20 gün sonra ssk 1988 870 gün hizmet ben almanyadayım şuan 1991 almanya giriş halen ordayım dogum tarihi 02.03.1958 ben emekli olmak istiyorum ne kadar yatırıp emekli olabilirim bana bilgi vermiyorlar ne yapacagımı bilmiyorum ben bu işin içinden çıkamıyorum yardmc olursanız sevinirim

Yorum Gönder